De schatkamer

Breng met behulp van tekst, beeld, video en interactiviteit het verhaal van de vitrine, over de vondelingen, die in de schatkamer staat tot leven in een app. In deze app moet een kopeling tussen het heden en het verleden. Dit is de examenopdracht die is gegeven door het Stadsarchief van Amsterdam.

webdesign

Het doorlopen proces

Adobe XD

PVA

Debriefing

het PROCES

Voor de klant

Ik ben begonnen met het maken van een debroefing en een plan van aanpak (PVA). Toen ik goedkeuring van de klant had gekregen ben ik verder gegaan met het onderzoek.

het PROCES

Het onderzoek

Ik heb onderzoek gedaan naar de opdracht, opdrachtgever, doelgroep en media. Door dit onderzoek ben ik er achter gekomen waar ik rekeing mee moet houden tijdens het ontwerpen van deze app.

Onderzoek

Gebruikers onderzoek

Gebruikers profiel

Persona

het PROCES

Concept voorstellen

Ik heb twee voorstellen bedacht:
1. Bezoekers gebruiken AR om informatie te vinden en vragen te beantwoorden over vondelingen.
2. Bezoekers zijn de hoofdpersonages in een verhaal en leren meer over vondelingen door vragen te beantwoorden tijdens het verhaal. Uiteindelijk is er voor concept 2 gekozen.

het PROCES

Schetsen

Ik heb twee verschillende schetsen gemaakt, eentje horizontaal en eentje verticaal. en heb ik aan de klant laten zien dat de link naar het heden word gemaakt doormiddel van fijten.

het PROCES

Vormgeving voorstellen

Ik heb de kleuren gebaseerd op die van de schatkamer, maar iets helderder gemaakt voor de doelgroep. De horizontale voorstellen volgen de stijl van de schatkamer, terwijl de verticale schetsen dezelfde kleuren gebruiken maar een andere stijl hebben.

het PROCES

Eindresultaat

Voor het uiteindelijke uitgewerkte product is gekozen voor de verticale versie. In deze versie moest wel nog minder tekst staan. De klant was erg tevreden met het eindresultaat en had ook geen feedback meer.